Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Time school Time schoolTime schoolTime schoolTime schoolTime school

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΑΕΙ ΓΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΑΕΙ»


ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Διοίκηση Επιχειρήσεων/Επιχειρηματικές Υπηρεσίες

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΑΞΗΣ: Σύγχρονα θέματα χρηματοοικονομικής και λογιστικής πληροφόρησης

Στοιχεία Υπευθύνου της Πράξης/Αρμόδιου επικοινωνίας: Αθανάσιος Α. Μανδήλας, Τηλέφωνο: 2510462222, ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ">smand@teiemt.gr

 

1.     ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΡΑΞΗΣ, με αναφορά στα βασικά τεχνικά / λειτουργικά  χαρακτηριστικά της.

 

Φυσικό Αντικείμενο

ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

  1. 1.ΙΔΡΥΜΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
  2. 2.ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ / ΙΔΡΥΜΑΤΑ:
  • Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής ΑΜΘ –Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τ.Ε.Ι Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
  • Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Κεντρικής Μακεδονίας,
  • Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Διοίκηση Επιχειρήσεων/Επιχειρηματικές Υπηρεσίες

Δράσεις Πράξης:

-         Συντονισμός, οργάνωση και υποστήριξη του Προγράμματος:

Α) Τη Συνολική Διοίκηση και Συντονισμό του ΠΕΓΑ θα έχει ο Επιστημονικός Υπεύθυνος,  ο οποίος είναι μέλος του Ε.Π. του Τμήματος Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής του ΤΕΙ ΑΜΘ.  Σε κάθε ένα από τα Ιδρύματα που συμμετέχουν στο ΠΕΓΑ θα ορισθεί ένα μέλος του Ε.Π. ως υπεύθυνος του συντονισμού της υλοποίησης των δράσεων που θα υλοποιούνται σε τοπικό επίπεδο.

 

Β) Για την διαχείριση των εκπαιδευτικών θεμάτων θα συγκροτηθεί (τριμελής) επιτροπή από τους υπεύθυνους των τριών Ιδρυμάτων που συνεργάζονται στο ΠΕΓΑ.  Αρμοδιότητες της Επιτροπής είναι:

  • Ο συντονισμός σε τοπικό επίπεδο των μαθημάτων και των διαφόρων δράσεων,
  • Η σύνταξη των αναλυτικών προγραμμάτων της εκπαίδευσης,
  • Η αξιολόγηση και η επιλογή των υποψήφιων Αποφοίτων που θα παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα,
  • Η Εσωτερική Αξιολόγηση του ΠΕΓΑ σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΑΔΙΠ,
  • Η διενέργεια των τελικών γραπτών εξετάσεων που αποτελούν μέρος της βαθμολόγησης των εκπαιδευομένων.

Η επιτροπή αυτή θα συντονίζεται από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο του έργου που θα είναι και μέλος της.

Γ) Τα μέλη Ε.Π. που θα συμμετέχουν στην Εκπαίδευση. Σε κάθε Ίδρυμα,  που συμμετέχει το πρόγραμμα θα συσταθεί η ομάδα Εκπαιδευτών και η οποία θα συνεργάζεται τακτικά υπό την προεδρεία του τοπικού συντονιστή, προκειμένου να συντονίζονται οι εκπαιδευτικές δράσεις και να διευκρινίζονται και να διευθετούνται εκπαιδευτικά θέματα.

 

Δ) Θα λειτουργήσει Γραμματεία του ΠΕΓΑ με έδρα και στο Ίδρυμα συντονιστή (ΤΕΙ ΑΜΘ), η οποία θα έχει την ευθύνη της διαχειριστικής και Γραμματειακής Υποστήριξης του ΠΕΓΑ.  

 

Η Γραμματεία θα είναι στελεχωμένη με διοικητικό προσωπικό. Στη Γραμματεία του ΤΕΙ ΑΜΘ θα διατηρούνται οι φάκελοι και το αρχείο με όλα τα σχετικά έντυπα και έγγραφα που αφορούν στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του ΠΕΓΑ. Επίσης θα διατηρείται αρχείο με τους φακέλους των Εκπαιδευομένων και σε ηλεκτρονική μορφή.

 

Ε) Στο πλαίσιο λειτουργίας του Προγράμματος θα συγκροτηθεί σε κάθε Ίδρυμα ομάδα υποστήριξης της λειτουργίας του ΠΕΓΑ.  Η ομάδα αυτή θα αποτελείται από:

  • το προσωπικό που θα στελεχώνει τη Γραμματεία,
  • ένα τεχνικό με αντικείμενο την τεχνική υποστήριξη του Προγράμματος.

Η ομάδα αυτή θα διοικείται από τον τοπικό συντονιστή του ΠΕΓΑ.

 

-         Προετοιμασία - ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού

Το εκπαιδευτικό υλικό του ΠΕΓΑ θα αποτελείται από διαφορετικές μορφές ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο του κάθε μαθήματος. Θα υπάρχει έντυπο υλικό το οποίο θα δίνεται στους εκπαιδευόμενους αλλά παράλληλα θα ανεβαίνει στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης http://ad2.teikav.edu.gr/eclass/modules/auth/opencourses.php?fc=29, με πλούσιο ψηφιακό υλικό.

Το ψηφιακό υλικό επιτρέπει τη χρήση του από τους εκπαιδευόμενους ανεξαρτήτως χρονικών και χωρικών περιορισμών. Επιπλέον επιτρέπει την αλληλεπίδραση του εκπαιδευόμενου δίνοντας τη δυνατότητα για εξατομικευμένη και αποδοτικότερη μάθηση.

Θα μπορεί να είναι θεωρητικό υλικό για μελέτη αλλά και υλικό που θα να γίνεται χρήση του μέσω ειδικών λογιστικών προγραμμάτων για πρακτική των εκπαιδευόμενων.

Επιπλέον θα παρέχεται πρόσθετο υλικό επί του γνωστικού αντικειμένου, αλλά και σύνδεσμοι σε έγκυρες πηγές του διαδικτύου, με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωση των εκπαιδευόμενων σε θέματα αιχμής του διδασκόμενου γνωστικού αντικειμένου.

 

-         Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε 3 κύκλους, ήτοι:

  1. 1)ΤΕΙ ΑΜΘ, 1 κύκλος,
  2. 2)ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, 1 κύκλος
  3. 3)ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, 1 κύκλος.

 

 

-         Ενέργειες προβολής/δημοσιότητας και διάχυσης των αποτελεσμάτων

Συνεχή ενημέρωση των επιμελητήριων της ευρύτερης περιοχής για τα σεμινάρια που θα πραγματοποιούνται. Δημιουργία κεντρικής ιστοσελίδας (portal) http://ad.teikav.edu.gr/pega/, με όλα τα νέα του προγράμματος και συνεχή ενημέρωση της.

Η ιστοσελίδα θα επιτρέπει τόσο στους αποφοίτους και στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα αλλά και στο ευρύτερο κοινό να ενημερώνεται για τα νέα του προγράμματος, τις σχετικές εκδηλώσεις, ημερίδες και όσες άλλες ενέργειες λαμβάνουν χώρα.

Συνεχή ενημέρωση των ιστοσελίδων των τμημάτων που εμπλέκονται στο πρόγραμμα για τα σεμινάρια που θα πραγματοποιούνται.

Συνεχή ενημέρωση του Τύπου της ευρύτερης περιοχής για τα σεμινάρια που θα πραγματοποιούνται.

Οργάνωση ημερίδας με τη λήξη του έργου, οπότε και θα ανακοινωθούν/συζητηθούν τα αποτελέσματα των σεμιναρίων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (καθηγητές, φοιτητές, αποφοίτους, οικονομικά επιμελητήρια, επιχειρηματίες, κλπ.).

 

-         Εξωτερική αξιολόγηση έργου

Για την Εξωτερική Αξιολόγηση θα κληθούν Εξωτερικοί Αξιολογητές. Στους αξιολογητές θα διατεθεί όλο το απαιτούμενα υλικό  για την αξιολόγηση του Προγράμματος και ειδικότερα:

Ø  Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και το Εκπαιδευτικό Υλικό,

Ø  τα έντυπα αξιολόγησης του ΠΕΓΑ που συμπληρώνουν οι Εκπαιδευτικοί,

Ø  τα έντυπα αξιολόγησης του ΠΕΓΑ που συμπληρώνουν οι Εκπαιδευόμενοι,

Ø  οι Εργασίες και τα γραπτά των εκπαιδευόμενων.

 

2.     ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΑΞΗΣ (ανάλυση και αιτιολόγηση της σκοπιμότητας υλοποίησης των επί μέρους υποέργων της πράξης) 

 

Στοιχεία Προγράμματος:

1.      Περιεχόμενο Προγράμματος (μαθήματα, ώρες κλπ):

1)      ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (10 ώρες), [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: Οι εξελίξεις στον κόσμο κατά τις τελευταίες δεκαετίες, Μετακινήσεις κεφαλαίων, επενδύσεις, συγχωνεύσεις-εξαγορές επιχειρήσεων, Μετακινήσεις ανθρώπινου δυναμικού, Πλευρές της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, Η Ευρωπαϊκή Ένωση, θεσμικές και οικονομικές διαστάσεις των προβλημάτων, Ο ρόλος των Βαλκανίων και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Η ελληνική οικονομία και οι νέες προκλήσεις, Η κρίση χρέους της Ελλάδας και προοπτικές εξόδου].

2)      ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ/ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ (25 ώρες: 15Θ+10Ε), [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: 2.1ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ: Έννοια και σκοπός της ανάλυσης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, Ποιες είναι οι Οικονομικές Καταστάσεις, Παρουσίαση και ανάλυση των στοιχείων που απαρτίζουν τις Οικονομικές Καταστάσεις, Σημαντικές έννοιες και όροι όπως: Περιθώριο Συνεισφοράς, ΚΠΤΑΦ, Κεφάλαιο Κίνησης, Ρευστότητα, Καθαρή Θέση, Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι αριθμοδείκτες και ποια η χρησιμότητά τους, Ανάλυση χρηματοοικονομικών καταστάσεων με αριθμοδείκτες, Οριζόντια και Κάθετη ανάλυση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, Διερεύνηση, ερμηνεία και αξιολόγηση των στοιχείων των χρηματοοικονομικών καταστάσεων μιας οικονομικής μονάδας, Ανάλυση ευαισθησίας, Μέτρηση αποδοτικότητας της επιχείρησης, Μέθοδοι υπολογισμού της Αξίας της Επιχείρησης, Κρίσιμα σημεία των Οικονομικών Καταστάσεων που φανερώνουν ατασθαλίες ή λάθη, Τι φανερώνει, αλλά και τι δεν αποκαλύπτει η ανάλυση των Ισολογισμών και των Αποτελεσμάτων Χρήσης, Ταμειακές ροές ως εργαλείο ανάλυσης των Οικονομικών  Καταστάσεων, Η Έκθεση Ορκωτού Ελεγκτή και πως επηρεάζει την ανάλυση Οικονομικών Καταστάσεων, Χρηματοοικονομικά πληροφοριακά μοντέλα. 2.2 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ: Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική, Τεχνικές Ελέγχου του Κόστους, Σχέσεις Όγκου Παραγωγής – Κόστους – Κερδών και Διαγράμματα Νεκρού Σημείου Κύκλου εργασιών, Μεταβλητή κοστολόγηση, Κοστολόγηση βάσει δραστηριοτήτων, Τιμολόγηση Προϊόντων και Υπηρεσιών, Σχετικά Κόστη και Λήψη Αποφάσεων, Προϋπολογιστικός έλεγχος και προϋπολογισμοί]

3)      MANAGEMENT REPORTING/ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ (10 ώρες: 5Θ+5Ε), [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: Ποια είναι η διαφορά διοικητικής και χρηματοοικονομικής λογιστικής, Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα πλήρες σύστημα reporting Κατάρτιση Αναφορών: Κατάσταση Αποτελεσμάτων (Profit & Loss statement), P & L ανά προϊόν/ πελάτη/ περιοχή, Δαπάνες (Διοίκηση / Διάθεση / Παραγωγή), Ταμειακές Ροές (CashFlowStatement), Απαιτήσεις πελατών (Credit / AgingReport) , Δάνεια (Loan report, επιτόκια, εξασφαλίσεις), Παραγωγές (report ανά γραμμή παραγωγής και δείκτες απόδοσης), Αποθέματα (Inventory report ανά κατηγορία και δείκτες διαχείρισης) , Report επενδύσεων (CapitalExpenditure - CAPEX) , Πωλήσεις/ Marketing (πωλήσεις ανά κωδικό / προϊόν / περιοχή, εξυπηρέτηση πελατών / παραδόσεις παραγγελιών/ stock outs), Ανθρώπινο Δυναμικό (Reports ατόμων / υπερωριών), Αναφορές παρακολούθησης έργων (Project Reports), Ημερήσιες αναφορές (Daily Reports), Ισολογισμός, Εξωτερικό περιβάλλον (μερίδια αγοράς, αξιολόγηση ανταγωνισμού), Αριθμοδείκτες, ποιους δείκτες θα επιλέξει η εταιρεία να παρακολουθεί διαχρονικά σαν μέτρο απόδοσης, παραγωγικότητας και ελέγχου , Ανάλυση κερδοφορίας προϊόντων και οι έννοιες του Contribution Margin και του EBITDA, Έλεγχος αποκλίσεων, προσδιορισμός των αιτιών των αποκλίσεων μεταξύ πραγματικών και προϋπολογισθέντων μεγεθών].

4)      ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ/ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ (15 ώρες: 5Θ+10Ε), [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: 4.1 Λογιστική κόστους: Εισαγωγή στη Λογιστική Κόστους, Σύνδεση με Γενική και Διοικητική Λογιστική, Βασικοί σκοποί, Εννοιολογική προσέγγιση και διακρίσεις κόστους, Ανάλυση στοιχείων κόστους παραγωγής, Λογιστική Αποθεμάτων, Κοστολόγηση κατά Έργο, Κοστολόγηση κατά Φάση, Κοστολόγηση παραγώγων και υποπροϊόντων 4.2 Κοστολόγηση: Εισαγωγή στην πρότυπη κοστολόγηση, Είδη προτύπων, Κατάρτιση πρότυπου κοστολογίου, Κοστολόγηση με βάση την Ομάδα 9 του Ε.Γ.Λ.Σ., Εφαρμογές πάνω στην μέθοδο του Μερικού και του Απλού ή Ενιαίου Σχεδίου].

5)      ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ/ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ (15 ώρες: 5Θ+10Ε) [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: 5.1 Φορολογική Λογιστική: Ανάλυση διατάξεων Φορολογικής Νομοθεσίας, Παραβάσεις – Πρόστιμα, Σχετικά έντυπα, Υποδείγματα βιβλίων & στοιχείων, Ανάλυση διατάξεων του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, Ανάλυση διατάξεων Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Φυσικών και Νομικών Προσώπων), Σχετικά έντυπα φορολογικών δηλώσεων, Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων. 5.2 Ελεγκτική:  Η ελεγκτική εργασία, Αποδεικτικά στοιχεία – Φύλλα εργασίας, Κύκλος λογαριασμών πωλήσεων, Κύκλος λογαριασμών αγορών, Αποδοχές προσωπικού – Αμοιβές τρίτων, Διαθέσιμα – Χρεόγραφα – Αποθέματα, Πάγια στοιχεία, Λογαριασμοί υποχρεώσεων και Καθαρής Θέσης, Ελεγκτική δειγματοληψία, Εκθέσεις Ελέγχου, Θεωρητικά και πρακτικά θέματα ελεγκτικής]

6)      ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ/ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ (30 ώρες: 15Θ+15Ε), [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: 6.1 Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος 3908/2011: Ο νέος Επενδυτικός Νόμος 3908/2011 (αναλυτικά για τα είδη των ενισχύσεων: φορολογική απαλλαγή, επιχορήγηση δημοσίου και επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης), Σύνταξη επενδυτικών προτάσεων στα πλαίσια του νέου αναπτυξιακού νόμου (υπόδειγμα μελέτης επενδυτικού σχεδίου για τον πρωτογενή-δευτερογενή και τριτογενή τομέα, βασικές κατευθύνσεις για τον σχεδιασμό της επένδυσης, τεχνικές- μεθοδολογία εκπόνησης οικονομοτεχνικής μελέτης)., Αξιολόγηση-βαθμολόγηση επενδυτικών προτάσεων στα πλαίσια του νέου αναπτυξιακού νόμου (κριτήρια αξιολόγησης, οδηγός βαθμολόγησης των σχεδίων επενδύσεων, τεχνικές - μεθοδολογία αξιολόγησης –βαθμολόγησης επενδύσεων, παραδείγματα εφαρμογής), Τεχνικές - μεθοδολογία διαχείρισης επενδυτικών σχεδίων κατά το στάδιο εφαρμογής- υλοποίησης της επένδυσης στα πλαίσια του νέου αναπτυξιακού νόμου. 6.2 Τρέχοντα επενδυτικά προγράμματα στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013: Είδη των ενισχύσεων κατά τομέα, Σύνταξη επενδυτικών προτάσεων στα πλαίσια επενδυτικών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (υπόδειγμα επενδυτικής πρότασης, βασικές κατευθύνσεις για τον σχεδιασμό της επένδυσης, τεχνικές - μεθοδολογία εκπόνησης της επενδυτικής πρότασης), Αξιολόγηση-βαθμολόγηση επενδυτικών προτάσεων στα πλαίσια του ΕΣΠΑ (κριτήρια αξιολόγησης, οδηγός βαθμολόγησης των σχεδίων επενδύσεων, τεχνικές αξιολόγησης - βαθμολόγησης επενδύσεων, παραδείγματα εφαρμογής), Τεχνικές - μεθοδολογία διαχείρισης επενδυτικών σχεδίων κατά το στάδιο εφαρμογής- υλοποίησης της επένδυσης στα πλαίσια επενδυτικών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ].

7)      ΕΡΓΑΤΙΚΟ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ (5 ώρες), [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: Στοιχεία Ατομικού και Συλλογικού Εργατικού Δικαίου (πηγές Εργατικού Δικαίου, Σχέσεις Εργασίας και Κριτήρια Διάκρισης ανάμεσα τους, Έννοια και Χαρακτηριστικά της Εξαρτημένης Σχέσης Εργασίας, Στοιχεία Σύμβασης Εργασίας, Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Εργοδοτών και Εργαζομένων σε μία Σχέση Εξαρτημένης Εργασίας, Αμοιβές, Ωράριο Εργασίας, Ευέλικτες Μορφές Εργασίας, Λύση Σχέσης Εργασίας, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, Συλλογικές Διαπραγματεύσεις μεταξύ Εργοδοτών και Εργαζομένων, Συλλογικά Δικαιώματα Εργαζομένων, Υγιεινή και Ασφάλεια στους Χώρους Εργασίας]

8)      ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (15 ώρες: 5Θ+10Ε), [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: Στοιχεία θεωρίας συστημάτων, Εφαρμογή στα πληροφοριακά συστήματα των επιχειρήσεων και οργανισμών, Δομή, συστατικά στοιχεία, μορφολογία και ανάπτυξη Π.Σ., Είδη πληροφοριακών συστημάτων: Συστήματα υποστήριξης συναλλαγών (Transactional IS), πληροφοριακά συστήματα διοίκησης (MIS, Executive IS/SS), συστήματα πληροφόρησης (IR), Συστήματα υποστήριξης αποφάσεων (DSS-GDSS), συστήματα βασισμένα στη γνώση – έμπειρα συστήματα (KBS – Expert Systems), Διεπιχειρησιακά Π.Σ., κατανεμημένα Π.Σ., Πληροφοριακά Συστήματα Πολυμέσων, Επίδραση των Π.Σ. στον οργανισμό, Διαθέσιμες τεχνολογίες Πληροφορικής, Κύκλος ζωής ενός Π.Σ., Μεθοδολογίες ανάλυσης συστημάτων, Μελέτη σκοπιμότητας, Στρατηγικός σχεδιασμός, Επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης έργων Πληροφορικής, Διαχείριση/Διοίκηση έργων Πληροφορικής. Διαδικασίες προμήθειας, εγκατάστασης και ολοκλήρωσης Π.Σ., Εκπαίδευση και κατάρτιση, Αξιολόγηση συστημάτων Πληροφορικής, Οργάνωση υπηρεσιών Πληροφορικής σε έναν οργανισμό (διάρθρωση, μέσα, ανθρώπινο δυναμικό, καθήκοντα, αρμοδιότητες), Οργάνωση και διοίκηση μηχανογραφικών κέντρων και κέντρων πληροφόρησης, Διαχείριση συστήματος E. R. P].

9)      ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ / ΔΙΕΘΝΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ (25 ώρες: 10Θ+15Ε) [ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΉ ΎΛΗ: 9.1 Εξειδικευμένα θέματα Λογιστικής: Η λογιστική παρακολούθηση των ενσωμάτων ακινητοποιήσεων και των εξόδων πολυετούς απόσβεσης, Η λογιστική των αποθεμάτων (Αποτίμησης, Καταστροφής, Ιδιοχρησιμοποίησης), Η λογιστική των απαιτήσεων (Αποσβέσεις, Επισφαλών απαιτήσεων) – Διαγραφές ανεπίδεκτων είσπραξης πελατών – Factoring, Η λογιστική των μεταβατικών λογαριασμών ενεργητικού και παθητικού – Έξοδα επομένων χρήσεων – Αγορές υπό παραλαβή – Έσοδα επομένων χρήσεων – Αγορές υπό τακτοποίηση, Η λογιστική των συμμετοχών – Συνδεδεμένες Επιχειρήσεις – Συμμετοχές και κόστος κτήσεως- Κέρδη και Ζημιές από πώληση μετοχών – Αποτίμηση των μετοχών και προβλέψεις υποτίμησης – Μερίσματα από Α.Ε. (Παρακράτηση φόρου 40%) – Μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων και έντοκα γραμμάτια Repos – Ίδιες μετοχές και αποθεματικά, Η καθαρή θέση της επιχείρησης – Κάλυψη και Καταβολή Κεφαλαίου και Τμηματική καταβολή αυτού – Εισφορές σε είδος – Αποσβέσεις και μειώσεις Μετοχικού Κεφαλαίου – Αποθεματικά και επιχορηγήσεις – Ομολογιακά Δάνεια και Λογιστική παρακολούθηση – Προβλέψεις, Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων – Επιταγές πληρωτέες και πιστωτές Διάφοροι – Βραχυπρόθεσμοι Δανεισμοί των εταίρων και οι συνέπειες – Πιστωτικά υπόλοιπα  πελατών – Πιστωτικά υπόλοιπα χρεωστών, Λογιστική Συναλλαγών σε ξένο Νόμισμα – Συναλλαγματικές Διαφορές – Αποτίμηση απαιτήσεων και λοιπών υποχρεώσεων σε ξένο Νόμισμα – Αποσβέσεις χρεωστικών συναλλαγματικών διαφορών – Λογιστικές εργασίες τέλους χρήσεως – Γενική εκμετάλλευση – Διάθεση κερδών – Σχηματισμός Αφορολογήτων αποθεματικών, εκπτώσεων και Διάθεση κερδών, Εισφορές σε είδος για κάλυψη ή αύξηση κεφαλαίων. Εισφορές χρήσης ακινήτου. Τρόπος Προσδιορισμού της αξίας και φορολόγησης του εισφέροντος. 9.2 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα: Αρχές κατάρτισης των οικονομικών καταστάσεων βάση ΔΛΠ. Διαφορές με τις αρχές των ΕΛΠ. , Οι οικονομικές καταστάσεις κατά ΔΛΠ. Συσχέτιση και διαφορές με τις Οικονομικές καταστάσεις κατά ΕΛΠ. , Οι νέες καταστάσεις που εισάγουν τα ΔΛΠ (Η κατάσταση Ταμειακών Ροών & Η κατάσταση μεταβολής Καθαρής Θέσης), Το προσάρτημα (NOTES) των ΔΛΠ ,  Βήμα προς βήμα παρουσίαση όλων των ΔΛΠ σε ισχύ και των διερμηνειών (που έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση).΄ Σημεία με σημαντικές διαφοροποιήσεις από τα ΕΛΠ.,  Εξοικείωση με τους νέους όρους όπως ωφέλιμη ζωή, επιμέτρηση, εύλογη αξία, απομείωση, εκτιμήσεις της Διοίκησης., Κρίσιμα θέματα στα ΠΑΓΙΑ,  Οι αναβαλλόμενοι φόροι εισοδήματος., Η πρώτη εφαρμογή των ΔΛΠ. Προϋποθέσεις και επιλογές., Πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα κατά περίπτωση από την εφαρμογή των ΔΛΠ και κόστος για την επιχείρηση.

Σύνολο ωρών /κύκλο =150 ώρες.

Τρόπος/Μέθοδοι διδασκαλίας: 

Στο ΠΕΓΑ θα εφαρμοστούν μέθοδοι βιωματικής διδασκαλίας και εργασία σε μικρές ομάδες με την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευόμενων.

Κάθε ομάδα θα αναλάβει να φέρει σε πέρας με τη λήξη του προγράμματος συγκεκριμένο έργο, άμεσα σχετιζόμενο με τις ανάγκες της αγοράς. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι είναι αποτελεσματικότερη η ενεργητική μάθηση είτε αξιοποιώντας τις εμπειρίες που ήδη έχει αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος είτε δημιουργώντας νέες. Θα εφαρμοστούν εκπαιδευτικές τεχνικές που ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων, όπως:

 

  1. 1)καταιγισμός ιδεών, 
  2. 2)μελέτη περίπτωσης,
  3. 3)εργασία σε ομάδες,
  4. 4)παιχνίδι ρόλων και η προσομοίωση,
  5. 5)επίδειξη και συνέντευξη από ειδικό.

Οι διδάσκοντες θα εστιάζουν στα πραγματικά κρίσιμα σημεία, ενώ θα υπάρχει ποικιλία τεχνικών και προσεγγίσεων οι οποίες θα αναφέρονται σε πραγματικά περιστατικά που θα έχουν και άμεση σχέση με αυτά της εγχώριας αγοράς.

Στο τέλος κάθε μαθήματος θα γίνεται αναστοχασμός της συζήτησης της εμπειρίας που προηγήθηκε στο μάθημα.

Η ενεργητική εκπαίδευση εμπεριέχει μια τριπλή επιδίωξη στόχων:

-         επιδιώκει να ενθαρρύνει συμπεριφορές,

-         να αναπτύξει ικανότητες και

-         να προωθήσει την κατανόηση των θεωρητικών μοντέλων και των ιδεών που βρίσκονται πίσω από αυτά.

Θα δοθεί λοιπόν βάρος και στις τρεις αυτές πτυχές προκειμένου να έχουμε αποτελεσματική εκπαίδευση.

 

Χρήση τηλεκπαίδευσης (e-learning):

Στο ΠΕΓΑ θα γίνει χρήση ενός εκ των δημοφιλέστερων συστημάτων ασύγχρονης εκπαίδευσης, OpeneClass, το οποίο χρησιμοποιείται από τα περισσότερα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας.

Το σύστημα είναι ελεύθερο λογισμικό και αναπτύχθηκε από την GUNet ως επέκταση του δημοφιλούς συστήματος διαχείρισης περιεχομένου Claroline για χρήση από τα ελληνικά τριτοβάθμια ιδρύματα.

Το eClass, όπως αποκαλείται εν συντομία, επιτρέπει την διαχείριση των μαθημάτων από τους διδάσκοντες και τη απόδοση του περιεχομένου στους εκπαιδευόμενους. Υποστηρίζει το ανέβασμα εκπαιδευτικού υλικού από τους δημοφιλέστερους τύπους αρχείων (MSWord, MSPowerPoint, MSExcel, SPSS) αλλά και λογιστικών προγραμμάτων (Xline, Finan, κα).

Επιπρόσθετα ενσωματώνει πλήθος αλληλεπιδραστικών εργαλείων ασύγχρονες περιοχές συζητήσεων, τηλεσυνεργασία μέσω σύγχρονης ανταλλαγής μηνυμάτων, διενέργεια ασκήσεων και ανέβασμα ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων, δημιουργία συστημάτων wiki για συνεργατική μάθηση κ.α.

 

Είδος εκπαιδευτικού υλικού – Βαθμός χρήσης ψηφιακού υλικού:

Το εκπαιδευτικό υλικό του ΠΕΓΑ θα αποτελείται από διαφορετικές μορφές ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο του κάθε μαθήματος.  Θα υπάρχει έντυπο υλικό το οποίο θα δίνεται στους εκπαιδευόμενους αλλά παράλληλα θα ανεβαίνει στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης πλούσιο ψηφιακό υλικό.

Το ψηφιακό υλικό επιτρέπει τη χρήση του από τους εκπαιδευόμενους ανεξαρτήτως χρονικών και χωρικών περιορισμών. Επιπλέον επιτρέπει την αλληλεπίδραση του εκπαιδευόμενου δίνοντας τη δυνατότητα για εξατομικευμένη και αποδοτικότερη μάθηση.  Ο βαθμός χρήσης λοιπόν του ψηφιακού υλικού θα είναι υψηλός έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν οι απαιτήσεις του ΠΕΓΑ και να επωφεληθούν πολλαπλάσια οι εκπαιδευόμενοι από τη χρήση του.

Διαδικασία αξιολόγησης αποφοίτων/ Τρόπος πιστοποίησης:

Η προτεινόμενη διαδικασία αξιολόγησης είναι η εξής:

  • Θα πραγματοποιηθεί μία χρονικά περιορισμένη εξέταση, με τη χρήση ποικιλίας ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής που θα καλύπτουν όλη την ύλη του εξεταζόμενου μαθήματος.
  • Θα καθοριστεί όριο επιτυχίας, πάνω από το οποίο ο εκπαιδευόμενος θα περνάει το τεστ.

 

Η επιτυχία της πραγματοποίησης εξασφαλίζεται με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Σε δεύτερο βαθμό σημειώνουμε ότι ο κυρίαρχος ρόλος στη διά βίου εκπαίδευση είναι η επιμόρφωση του εκπαιδευόμενου στον επαγγελματικό του τομέα.

 

Αυτά μπορούν να επιτευχθούν με επίλυση μίας άσκησης ή ενός προβλήματος σε πραγματικές συνθήκες εργασίας ή/και εκτέλεση ενός project σε πραγματικές συνθήκες (χώρος, χρόνος, εξοπλισμός, κλπ.).

 

Πιστωτικές μονάδες Προγράμματος/Δυνατότητες αξιοποίησης πιστωτικών μονάδων σε προγράμματα ΑΕΙ ή άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα:

Κάθε ένα από τα μαθήματα που θα διδαχθούν στα πλαίσια του ΠΕΓΑ θα αντιστοιχεί σε διδακτικές μονάδες βάσει του συστήματος ECTS και των αντίστοιχων μαθημάτων που ήδη διδάσκονται στο Τμήμα. Γίνεται προσαρμογή των διδακτικών μονάδων των μαθημάτων του Τμήματος στις αντίστοιχες ώρες των μαθημάτων του ΠΕΓΑ.

Συγκεκριμένα οι διδακτικές μονάδες ορίζονται όπως παρακάτω:

  1. 1)ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – 2 ECTS,
  2. 2)ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ/ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ – 3 ECTS,
  3. 3)MANAGEMENT REPORTING/ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ – 2ECTS,
  4. 4)ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ/ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ – 3ECTS,
  5. 5)ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ/ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ – 3ECTS,
  6. 6)ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜ-ΜΑΤΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ – 4 ECTS,
  7. 7)ΕΡΓΑΤΙΚΟ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ – 1 ECTS,
  8. 8)ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – 2 ECTS,
  9. 9)ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ/ΔΙΕΘΝΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ – 3 ECTS.

Σύνολο 23 μονάδες ECTS

 

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ ΠΡΑΞΗΣ:

Δράσεις Πράξης – Επιμέρους παραδοτέα ανά δράση:

-  Συντονισμός, οργάνωση και υποστήριξη του Προγράμματος:

o    Κανονισμός λειτουργίας, πρόγραμμα σπουδών, χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, εκθέσεις διαχείρισης –συντονισμού εργασιών.

-  Προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού

o    Εκπαιδευτικό Υλικό, Υλικό τηλεκπαίδευσης

-  Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων

o    Διενέργεια εκπαίδευσης, παρουσιολόγια

-  Ενέργειες προβολής/ δημοσιότητας και διάχυσης των αποτελεσμάτων

o    Ημερίδες, Έντυπα, Ιστοσελίδα

-  Εξωτερική αξιολόγηση έργου

oΕκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης

 

ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΠΡΑΞΗΣ

Με την ανάπτυξη της παγκοσμιοποίησης της επιχειρηματικότητας και των χρηματοοικονομικών αγορών, η χρηματοοικονομική πληροφορία που καταρτίζεται από ένα εθνικό λογιστικό σύστημα ίσως δεν μπορεί πια να ικανοποιεί τις ανάγκες των χρηστών. Η χρήση ενός κοινού λογιστικού κώδικα επικοινωνίας αποτελεί βασικό μέσο για την επίτευξη των στόχων των επιχειρήσεων.

Σημαντικότατη συμβολή στην πραγματοποίηση αυτών αποτελεί η υιοθέτηση των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (Δ.Π.Χ.Π). Η υποστήριξη της Ε.Ε. για Δ.Π.Χ.Π, ήλθε αρχικά από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής “Λογιστική Εναρμόνιση: Μια νέα στρατηγική έναντι της διεθνούς Εναρμόνισης” (Ε.Ε., 1995). Με τον υπ’ αριθμό 1606/2002 Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, έγινε υποχρεωτική η εφαρμογή των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων (Δ.Λ.Π) κατά τη σύνταξη των ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων.

Έρευνες που συντάχθηκαν πριν την πρώτη υιοθέτηση των Δ.Λ.Π., αλλά και μετά την πρώτη εφαρμογή, κατέδειξαν την μη ετοιμότητα των ελληνικών επιχειρηματικών μονάδων αλλά και τα αρκετά λάθη εφαρμογής. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό, στη μη εξοικείωση του προσωπικού των μονάδων αυτών, τόσο σε ανώτατο επίπεδο όσο και σε κατώτερο με τα Δ.Λ.Π.

Με το προτεινόμενο αυτό πρόγραμμα (που περιλαμβάνει εξειδικευμένους εισηγητές) αντιμετωπίζεται το αυξημένο αυτό πρόβλημα με εμπλουτισμό των γνώσεων γύρω από τις σύγχρονες εξελίξεις στα Δ.Λ.Π. και στα Χρηματοοικονομικά.

Ενισχύοντας τις γνώσεις τους σε σύγχρονους τομείς της χρηματοοικονομικής και λογιστικής, το ΠΕΓΑ ευελπιστεί να προσφέρει διεξόδους απασχόλησης σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, με περιορισμούς στις δυνατότητες πρόσβασης στην αγορά εργασίας, όπως η ηλιακή ομάδα των 45-55 ετών, που ξαφνικά βιώνει την ανεργία, καθώς και οι γυναίκες.  Ιδιαίτερη όμως μέριμνα και προσδοκία υπάρχει ώστε το ΠΕΓΑ να τονώσει την νέα επιχειρηματικότητα αλλά και να συμβάλλει στην επέκταση αυτής των υφιστάμενων ελευθέρων επαγγελματιών, που απασχολούνται στον ευρύτερο χώρο του λογιστικού -χρηματοοικονομικού και συμβουλευτικού επαγγέλματος.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

  • ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ: Ευελπιστούμε ότι με τις επικαιροποίηση των γνώσεων/δεξιοτήτων, οι απόφοιτοι του προγράμματος θα έχουν αυξημένη πιθανότητα εύρεσης/ εξέλιξης/ διατήρησης της εργασίας τους
  • ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ: Στόχος του προγράμματος είναι να προωθήσει κουλτούρα ίσων ευκαιριών, χωρίς διακρίσεις, για τους συμμετέχοντες. Θα καταβληθεί προσπάθεια διασφάλισης θετικών δράσεων υπέρ του υποαντιπροσωπευόμενου φύλου, εθνικότητας, θρησκεύματος κ.α.

Ωριμότητα Πράξης

Το τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής του ΤΕΙ ΑΜΘ έχει κάνει γνωστό την πρόθεσή του για διοργάνωση εκπαιδευτικού προγράμματος επικαιροποίησης των γνώσεων των αποφοίτων της καθώς και αποφοίτων άλλων τμημάτων οικονομικής κατεύθυνσης στους άμεσα και έμμεσα συνεργάτες του.

Επίσης, έχει έρθει σε επικοινωνία  με τα ομώνυμα τμήματα των ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και ΤΕΙ Θεσσαλονίκης , καθώς και το Τμήμα Δ.Ε του ΤΕΙ ΑΜΘ, προκειμένου να έχει την έγκρισή τους για την συμμετοχή στο προτεινόμενο πρόγραμμα.

Προέβη στις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να δρομολογήσει την αρχική έγκριση τόσο της Γ.Σ. των συνεργαζόμενων τμημάτων όσο και της Διοίκησης των για την υποβολή προγράμματος κατάρτισης αποφοίτων

Έχει προσχεδιάσει λίστα με τις προδιαγραφές των εκπαιδευτικών που θα αναλάβουν την διδασκαλία των προτεινόμενων θεμάτων επικαιροποίησης των γνώσεων των αποφοίτων οικονομικής κατεύθυνσης.

Τέλος, έχει καταρτίσει αρχικά σχέδια δημοσιοποίησης του προγράμματος για την προσέλκυση των εκπαιδευόμενων καθώς των διαδικασιών αξιολόγησης του προγράμματος.

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΙΗΣΗΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Το ίδιο πρόγραμμα θα υλοποιείται με τον ίδιο τρόπο από τα συμμετέχοντα τμήματα των ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλονίκης, με βάση το χρονοδιάγραμμα εκάστου τμήματος. 


ΕΣΠΑ

Copyright © 2017 High School Rights Reserved.